Publikacje

E-sklepy nie muszą obawiać się sankcji za brak wykonania nowego obowiązku, ponieważ nasze prawo tego jeszcze nie reguluje

15 lutego 2016
<p style="text-align:justify">Od dziś dostępna jest unijna platforma ODR. Zgodnie z rozporządzeniem UE sklepy internetowe muszą informować klientów o możliwości rozwiązywania sporów za jej pośrednictwem. Czy sprzedawcy internetowi dostosują się do tego wymogu, mimo braku regulacji prawnych w Polsce, czy go zlekceważą? Na te pytania odpwiada Olga Szewczyk, prawnik Rzetelnej Grupy.</p>

"Prezenty" z AliExpress metodą na podatek sklepowy?

15 lutego 2016
<p style="text-align: justify;">Na łamach Bankier.pl, w artykule Weroniki Szkwarek, Rafał Stępniewski - ekspert Rzetelnej Grupy wyjaśnia, czy i w jaki sposób oznaczenie przesyłki jako"gift" może być metodą na ominięcie podatku sklepowego.</p>

Czym jest platforma ODR i jak wygląda rozpatrywanie skargi?

29 stycznia 2016
<p style="text-align: justify;">Od 9 stycznia w Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie o ODR - internetowej platformie, służącej do rozwiązywania sporów między osobami kupującymi a sprzedającymi poprzez internet. O tym, jak korzystać z platformy, opowiada Olga Szewczyk, prawnik Rzetelnej Grupy.</p>

Kiedy można zwrócić nietrafiony prezent?

28 grudnia 2015
<p style="text-align: justify;">O zwrotach kupionych przez internet prezentów świątecznych opowiadał, w audycji Piotra Maślaka "Pierwsze Śniadanie w TOK-u", Rafał Stępniewski z serwisu Rzetelnyregulamin.pl.</p>

Pięć rzeczy, które musisz wiedzieć zanim zwrócisz nieudane przedświąteczne zakupy

23 grudnia 2015
<p style="text-align: justify;">Czy można zwrócić towar kupiony od użytkownika na Allegro? W jakim stanie powinien być oddawany przedmiot? Kiedy e-sprzedawca nie musi zwrócić kupującemu pełnych kosztów? Jakiego nieudanego zakupu nie przyjmie z powrotem sklep internetowy?</p>