Publikacje

Profilowanie – zmiany wprowadzane przez RODO i ich wpływ na branżę e-commerce

30 października 2017
Profilowanie, czyli bardzo powszechne zjawisko polegające na zbieraniu informacji o konsumencie na podstawie jego zachowań w sieci dotychczas nie było szczegółowo unormowane w polskim prawie. Ma się to zmienić wraz z wejściem w życie nowego, europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Jak brzmi definicja profilowania oraz jakie obowiązki nakłada unijne rozporządzenie na podmioty profilujące i jakie prawa zyskają osoby, które są temu procesowi poddawane? Więcej na ten temat w artykule Rafała Stępniewskiego dla BliżejBiznesu.

Profilowanie w e-commerce a ochrona danych osobowych

20 lipca 2016
Choć zjawisko profilowania w praktyce funkcjonuje już dłuższego czasu w internecie, do systemu prawnego wprowadza je dopiero nowe, przyjęte w maju tego roku Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych. Czym jest profilowanie i jakie niesie za sobą skutki wyjaśnia Krystian Frydrych, specjalista od ochrony danych w Rzetelnej Grupie.

Jak dbać o bezpieczeństwo prawne firmy

27 czerwca 2016
Rozmowa Moniki Nogalskiej z magazynu Businesswoman & Life z Rafałem Stępniewskim, prezesem zarządu Rzetelna Grupa sp. z o.o.

Sklepy internetowe muszą zadbać o ochronę danych klientów

15 czerwca 2016
<p style="text-align: justify;">O skutkach nowego Rozporządzenia UE w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych opowiada Michał Rogoziński, ekspert ochrony danych osobowych w Rzetelnej Grupie.</p>

11 kwietnia br. wchodzą w życie nowe przepisy ustawy o kredycie konsumenckim

23 marca 2016
Jakie obowiązki muszą spełnić instytucje pożyczkowe oraz jakie kary grożą za niedostosowanie się do nowych przepisów wyjaśnia radca prawny Rzetelnej Grupy, Magdalena Kot.