Rzetelny Regulamin Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Publikacje

  • Profilowanie – zmiany wprowadzane przez RODO i ich wpływ na branżę e-commerce

    30 październik 2017
    Profilowanie, czyli bardzo powszechne zjawisko polegające na zbieraniu informacji o konsumencie na podstawie jego zachowań w sieci dotychczas nie było szczegółowo unormowane w polskim prawie. Ma się to zmienić wraz z wejściem w życie nowego, europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Jak brzmi definicja profilowania oraz jakie obowiązki nakłada unijne rozporządzenie na podmioty profilujące i jakie prawa zyskają osoby, które są temu procesowi poddawane? Więcej na ten temat w artykule Rafała Stępniewskiego dla BliżejBiznesu.
  • Profilowanie w e-commerce a ochrona danych osobowych

    20 lipiec 2016
    Choć zjawisko profilowania w praktyce funkcjonuje już dłuższego czasu w internecie, do systemu prawnego wprowadza je dopiero nowe, przyjęte w maju tego roku Rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych. Czym jest profilowanie i jakie niesie za sobą skutki wyjaśnia Krystian Frydrych, specjalista od ochrony danych w Rzetelnej Grupie.
  • Jak dbać o bezpieczeństwo prawne firmy

    27 czerwiec 2016
    Rozmowa Moniki Nogalskiej z magazynu Businesswoman & Life z Rafałem Stępniewskim, prezesem zarządu Rzetelna Grupa sp. z o.o.
  • Sklepy internetowe muszą zadbać o ochronę danych klientów

    15 czerwiec 2016

    O skutkach nowego Rozporządzenia UE w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych opowiada Michał Rogoziński, ekspert ochrony danych osobowych w Rzetelnej Grupie.

  • 11 kwietnia br. wchodzą w życie nowe przepisy ustawy o kredycie konsumenckim

    23 marzec 2016
    Jakie obowiązki muszą spełnić instytucje pożyczkowe oraz jakie kary grożą za niedostosowanie się do nowych przepisów wyjaśnia radca prawny Rzetelnej Grupy, Magdalena Kot.